W ostatnich latach sporo było dyskusji na Ursynowie o transporcie i komunikacji w naszej dzielnicy. Jako stowarzyszenie Projekt Ursynów wypracowaliśmy konkretne postulaty, które mogą zdecydowanie poprawić jakość i wygodę podróży mieszkańców.
W ostatnich latach sporo było dyskusji na Ursynowie o komunikacji w naszej dzielnicy.
Jako stowarzyszenie Projekt Ursynów wypracowaliśmy konkretne postulaty, które mogą zdecydowanie poprawić jakość i wygodę podróży mieszkańców. Pierwszym z nich jest zadaszenie wejść do metra Ursynów i Stokłosy. Dzięki temu długie pochylnie staną się bezpieczniejsze, szczególnie w okresach deszczowych czy mroźnych dni.
Kolejnym usprawnieniem jest wymiana listw prowadzących dla niewidomych na bezpieczne wykonane z nieśliskiego materiału. W okresie jesieni i zimy stają się one wyjątkowo śliskie. Niejedna osoba ma już za sobą bolesny upadek po niefortunnym stanięciu na listwie prowadzącej. Wiemy, że alternatywa jest możliwa. Na drugiej linii metra są przecież zamontowane listwy wykonane z nieśliskiego kamienia.
Uważamy, że metro powinno kursować w weekendy przez 24 godziny na dobę. Rozszerzenie godzin funkcjonowania metra pozwoli na większą elastyczność podróży, co znacząco ułatwi komunikację nocą. Wielu mieszkańców Ursynowa spotyka się ze znajomymi lub rodziną poza dzielnicą. Chcemy oszczędzić im nerwowego zerkania na zegarek podczas spotkania, żeby zdążyć na ostatni kurs kolejki.
Latem ścieżka rowera wzdłuż al. KEN cieszy się ogromną popularnością rowerzystów. Wybierają się oni na dalsze wycieczki, jak również korzystają z jednośladów jako wygodnego środka transportu. Dlatego postulujemy budowę drugiej nitki ścieżki rowerowej po wschodniej stronie al. KEN. Jesteśmy zdania, że ścieżki rowerowe wzdłuż chodników są najlepszym rozwiązaniem dla ruchu rowerzystów, którzy czują się na nich bezpiecznie.
Skutecznie zablokowaliśmy zwężenia ulic Jastrzębowskiego i Bartoka, ponieważ sprzeciwiamy się polityce utrudniania życia kierowcom. Jesteśmy za poprawą bezpieczeństwa na ulicach oraz przejściach dla pieszych przez doświetlenie przejść i instalację sygnalizacji świetlnej tam gdzie to konieczne. Należy brać pod uwagę potrzeby wszystkich uczestników ruchu drogowego – kierowców, rowerzystów, pieszych i pasażerów komunikacji miejskiej. W końcu jako mieszkańcy chcemy korzystać z wielu środków transportu w zależności od potrzeb i okoliczności.
Piotr Antosiuk
Wiceprzewodniczący stowarzyszenia PROJEKT URSYNÓW
p.antosiuk@projektursynow.org