Po mieszkańców Zielonego Ursynowa, chcących korzystać z komunikacji autobusowej w godzinach szczytu, przyjeżdżają zatłoczone autobusy. Wszystkie obecnie funkcjonujące linie w ramach swoich tras opuszczają Warszawę i zabierają pasażerów z ościennych gmin. Powoduje to absurdalne sytuacje, w których obłożenie autobusów jest tak duże, że trudno do nich wsiąść. Dzieje się to w czasie, kiedy miasto uruchomiło na ul. Puławskiej buspas, mający w swoim założeniu poprawić punktualność i jakość podróży komunikacją zbiorową.
Temat poprawy komunikacji na trasie pomiędzy metrem a Piasecznem, a więc też dotyczący mieszkańców Zielonego Ursynowa, ciągnie się od lat. Alternatywą dla obietnicy prezydenta Rafała Trzaskowskiego, dotyczącej utworzenia linii tramwajowej, miało być usprawnienie komunikacji publicznej poprzez buspasy.
Obecnie funkcjonują one już ponad rok. Statystyki pokazują, że poprawiły one punktualność autobusów. Dalej jednak komfort przejazdów w godzinach szczytu pozostawia wiele do życzenia. Jako radny Ursynowa wielokrotnie zwracałem się w sprawie funkcjonowania komunikacji publicznej na ul. Puławskiej do burmistrza dzielnicy i do ZTM. W odpowiedziach, zarówno tych na piśmie, jak i na posiedzeniach komisji, zawsze słyszałem, że władze nie dostrzegają istotnego problemu z zatłoczeniem czy opóźnieniami.
Dlatego w październiku 2023 r. przedstawiłem konkretne propozycje poprawiające sytuację komunikacji zbiorowej na ul. Puławskiej poprzez zwiększenie częstotliwości kursów autobusowych oraz utworzenia dedykowanej linii od okolic ul. Puławskiej (przy południowej granicy Warszawy) do stacji metra M1.
Poprawa komunikacji publicznej na trasie pomiędzy metrem a Zielonym Ursynowem, to temat, który ciągnie się od lat.
W listopadzie ZTM przyznał, że dostrzega problem na tej trasie. Już teraz linia 739 kursuje częściej w godzinach szczytu. To rozwiązanie i dostrzeżenie problemu cieszą, ale mieszkańcy Zielonego Ursynowa potrzebują dalszych rozwiązań poprawiających komfort przejazdów na tej trasie. Komunikacja miejska musi być możliwie szybką i komfortową alternatywą dla samochodów. Utworzenie dedykowanej linii autobusowej obsługującej wyłącznie pasażerów z Zielonego Ursynowa znacznie poprawiłoby jakość podróży naszych mieszkańców.
Piotr Świątkowski, radny dzielnicy Ursynów